Jeg elsker strikk!

Og begynte å strikke igjen for alvor for et år siden. Og jeg har fått helt dilla. Det meste er strikket uten oppskrift, men gjerne på bakgrunn av en ide jeg har hatt, og ved hjelp av bilder jeg finner på nettet. Jeg synes det er vanskelig å finne de virkelig "kule" strikkeoppskriftene, så derfor blir strikk jeg finner i mine favorittbutikker gjerne brukt som en inspirasjonsskilde, sammen med min erfaring med garn og pinnestørrelser. Og mye blir til underveis.

Jeg fant bl.a. denne på nettet, men ingen oppskrift:


og her ser du resultatet mitt. Jeg er 1.80 høy, så jeg ville ha den litt lang, og den er blitt en favoritt.

Strikket poncho med løs hals
Strikket poncho med løs hals
Strikket poncho uten løs hals

2 kommentarer:

  1. Denne var fantastisk fin. Så flink du er som strikker uten mønster. Får så lyst til å strikke poncho når jeg ser din. Tror ikke jeg tørr uten oppskrift

    SvarSlett
  2. Hei! Denne var fin! Er det vanlig perlestrikk, og hvilket garn har du brukt?

    SvarSlett